Gdy polisa jest jeszcze ważna
W momencie, gdy ubezpieczenie narciarskie jest jeszcze ważne, można je przedłużyć kontaktując się z nami na adres: turystyka@rankomat.pl. Zalecamy jak najszybszy kontakt, ponieważ po wygaśnięciu polisy, przedłużenie ochrony będzie się łączyć z kilkudniową karencją. Jeżeli chcesz przedłużyć ochronę w ostatniej chwili np. na 2-3 godziny przed końcem trwania polisy, skontaktuj się bezpośrednio z ubezpieczycielem poprzez infolinię działającą 24 godziny na dobę.
Przykład 1. Pani Marta wyjechała za granicę na narty w terminie 12-19.02. Na taki okres zostało też zawarte ubezpieczenie narciarskie. Kobieta postanowiła przedłużyć swój pobyt w górach o kolejne trzy dni (do 22.02 włącznie). W ostatni dzień trwania ubezpieczenia narciarskiego, skontaktowała się z nami i bez problemu przedłużyła ubezpieczenie o trzy dni. Przedłużenie polisy w tym przypadku nie wiązało się z karencją.
Gdy polisa nie jest już ważna
W momencie, gdy ubezpieczenie narciarskie nie jest już ważne, przedłużenie go będzie wiązało się z kilkudniową karencją. Karencja to okres wyczekiwania, który trwa nawet do kilku dni. W tym czasie ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności za powstałe w danym momencie szkody. Karencja ma na celu wyeliminowanie sytuacji, gdy umowa ubezpieczeniona zostanie zawarta już po szkodzie i ubezpieczony będzie próbował wyłudzić pieniądze od ubezpieczyciela.
Przykład 2: Pan Tomek wyjechał za granicę w terminie 29.01 do 5.02. Mężczyzna skontaktował się z nami w celu przedłużenia polisy narciarskiej 6.02. Niestety, ponieważ wcześniejsze ubezpieczenie już wygasło, pan Tomek otrzymał informację o dwudniowej karencji. Polisa objęłaby go ochroną dopiero od 9.02. Taka opcja nie była dla niego korzystna, dlatego poleciliśmy mu zakup dwudniowego ubezpieczenia narciarskiego na miejscu w kraju wyjazdu.